परशुराम की जाति
परशुराम की जाति क्या है? है इसलिए क्योंकि उन्हें अमर माना जाता है। अब ब्राह्णण, भूमिहार और त्यागी सभी उन्हें अपना पूर्वज बताते रहते हैं। कल ही इन जातियों के कई संगठनों ने कई राज्यों में धूमधाम से परशुराम जयंती मनाई थी।
परशुराम जन्म
एक बार भगवान शंकर पार्वती को किसी एकांत जगह पर अमर कथा सुना रहे थे। कहानी पेड़ पर बैठा एक तोता भी सुन रहा था। कहा जाता है कि पार्वती कथा सुनते सुनते सो गईं और शंकर कहानी सुनाते रहे। उन्हें पता भी नहीं चला कि पार्वती सो चुकी हैं। वजह यह थी कि तोता कहानी सुनकर हुंकारी भरता रहा था। कहानी कहनेवालों की इकलौती शर्त होती है हुंकारी भरना और तोता इसे बखूबी अंजाम दे रहा था। जब यह भेद खुला तो शिव तोते को मारने दौड़े। हालांकि कहानी तब तक पूरी हो चुकी थी। तोता भागा लेकिन छिपने का माकूल स्थान नहीं मिल रहा था। रास्ते में जमदग्नि ऋषि का आश्रम था। आंगन में मुनि की पत्नी मुंह पर हाथ रझें बिना जम्हाई ले रही थीं। तोता उनके मुंह में घुस गया। भगवान शंकर उसका कुछ नहीं कर सके। बाद में उसी तोते का जन्म मुनि पत्नी रेणुका के गर्भ से परशुराम के रूप में हुआ। अमर कहानी सुन लेने के कारण परशुराम अमर माने जाते हैं।
ब्राह्मण कैसे?
ब्राह्मण ऋषि जमदाग्नि ने तत्कालीन ब्राह्मणों के प्रमुख कर्म पौरोहित्य का त्याग कर दिया था। उनकी नज़र में यह गर्हित था। तो अब शंख-गंगाजल का मोह नहीं छोड़ने वाले ब्राह्मण उन्हें अपना पूर्वज कैसे मानते हैं? परशुराम ने ब्राह्मणों के प्रिय अस्त्र शाप का एक बार ही इस्तेमाल किया जब उन्होंने महेंद्र गिरि पर कर्ण की जाति छुपाने वाली चोरी पकड़ी थी। तब उन्होंने कहा था कि कर्ण जरूरत के वक़्त ब्रह्मास्त्र का इस्तेमाल करना भूल जाएगा। इसके अलावा वह जुबान के बजाय भुजाओं पर यकीन करते थे। उनकी कुटिया के बारे में दिनकर ने रश्मिरथी में लिखा है
अजिन, दर्भ, पलाश, कमंडलु एक ओर तप के साधन
एक ओर हैं टँगे धनुष, तूणीर, तीर बरछे भीषण
चमक रहा तृण कुटी द्वार पर, एक परशु आभाशाली
लौह दंड पर जड़ित पड़ा हो मानों अर्द्ध अंशुमाली
श्रद्धा बढ़ती अजिन दर्भ पर परशु देख मन डरता है
युद्ध शिविर या तपोभूमि यह समझ नहीं कुछ पड़ता है
आई है वीरता तपोवन में क्या पुण्य कमाने को
या संन्यास साधना में है दैहिक शक्ति जगाने को
मन ने तन का सिद्ध यंत्र अथवा शस्त्रों में पाया है
या कि वीर कोई योगी से युक्ति सीखने आया है?
भूमिहारों का दावा
इस लिहाज से भूमिहारों का दावा परशुराम पर अधिक बनता है। भूमिहार भी पूजा पाठ नहीं करवाते औऱ परम्परागत रूप से किसानी करते हैं। हथियारों के प्रति उनमें स्वाभाविक ललक होती है। तुलसीदास ने परशुराम के मुंह से कहलवाया है,
भुजबल भूमि भूप बिन किन्ही
विपुल बार महादेवन्ह दीन्ही।
हालांकि यहां पर परशुराम का भूमिहारों का आदि पुरुष होने की थ्योरी कमज़ोर पड़ जाती है। जमीन को लेकर भूमिहार जाति के लोगों में इतनी ललक होती है कि वे आर्थिक हालात खराब होने पर भी जमीन बेचते नहीं। ऐसे में यह कहने में हिचकिचाहट होती है कि उनके एक पूर्वज ने 21 बार धरती दान कर दी थी।
क्या थे परशुराम
महाभारत काल में काशी नरेश की कन्या अम्बा के मसले पर परशुराम और भीष्म पितामह में युद्ध हुआ था। तब भीष्म ने कहा था कि ब्राह्मण जब हथियार धारण कर युद्ध क्षेत्र में आता है तब वह ब्राह्मण नहीं रह जाता बल्कि क्षत्रित्व भाव को प्राप्त कर जाता है। परशुराम से उनका फरसा कभी अलग नहीं हुआ, इसलिए राजपूत भी चाहे तो उन पर दावा कर सकते हैं।
अन्य जातियों के लिए स्कोप
कहा जाता है कि एक बार जमदग्नि ऋषि अपनी पत्नी पर घरेलू कारणों से क्रोधित थे। उन्होंने अपने 7 पुत्रों से कहा कि वे अपनी मां की हत्या कर दें, लेकिन उन्होंने ऐसा नहीं किया। परशुराम ने छूटते ही फरसे से मां का सिर अलग कर दिया। जब ऋषि पिता ने प्रसन्न होकर वर मांगने को कहा तो परशुराम ने मां को जिंदा करने का वर मांग लिया। अब जो जातियां खुद को बुद्धिमान मानती हैं वे भी परशुराम को अपना पूर्वज बता सकती हैं।
Comments
What is the "Paradox of Parshooram" ? The man copulated wuth his mother,on the instructions of his father - who was an impotentica sage.The Hindoo Model,is that the Gods sent the husband of Brahmin wives,to jungles for penance and austerities - while the Hindoo Gods, seduced the wives of the Brahmins,and mated with them.
The father of Parshooram,did not want to mate iwth his wife,as he was on a celibacy trip.Hence his son banged mommy - but the Kshatriyas saw the kid.To hide the shame and guilt - the son and poppy,blamed the Kshatriyas - and theh killed all the Kshatriyas ! In Hindooism,incest is normal - even Gan-pati mated with his mother.
This is all a "copy and paste",from Greek Theology and Creativity.dindooohindoo
Net result - all the Kshatriya men were dead, and their women were on heat - and so,they copulated with the Brahmins,to breed a "new race" of Kshatriyas.These "mew" breed had the DNA of the Brahmins (cowards,weasels and impotenticas) and the DNA of their mothers (which is "whoring") - the "born agains" Kshatriyas.
The Disaster
When the Sakas,Scythians,Turks,Afghans,Mongols,Central Asians,Greeks,Persians, Abyssinians etc., attacked Hindoosthan - there was no martial race left,as the "real" so called Kshatriyas were killed.These Kshatriya cowards,joined hands with Babar and the Brits and the Portugese to kill and rape Hindoos.These "rat" Kshatriyas were called Rakpoots,Jats and Sikhs etc.
The DNA of these "born again" Kshatriyas (as stated above),explains Y the Hindoos were raped again and again and again and again (The DNA of Poppy - The Brahmin - and so were,their women.This also explains Y the Rajpoots sold their women,like whores,to the Mughals and the Brits - to save their lives and money (The DNA of their 1st mommy).
This also explains Y the Sakas,Scythians,Turks,Afghans,Mongols, Greeks,Persians, Abyssinians etc.,who stayed back in Hindoosthan,and married locals - also produced cowards,weasels,idiots and impotenticas.
The Curse
It is all the curse of Parshooram - the Curse of Incest and the Curse of Hindooism. Just like the curse of Ishvaku - whose own kids from the same mommy married each other - and then lineaged into Rama,the coward and impotentica.
Rama - captures the disaster the doom of the Hindoo race,and the Hindoo DNA - which is Y the Hindoo Muslims and Nassara,are treated as trash,all over the world - with real Muslims and Jesuits.
It was aine,venison,massage girls and orgiees,as per the Ramayana.dindooohindoo
Book II : Ayodhya Kanda - Book Of Ayodhya
Chapter 52
सुराघटसहस्रेण मांसभूतोदनेन च |
यक्ष्ये त्वाम् प्रयता देवि पुरीम् पुनरुपागता || २-५२-८९
Verse 89.
"Oh, goddess! After reaching back the city of Ayodhya, I shall worship you with thousand pots of spirituous liquor and jellied meat with cooked rice well prepared for the solemn rite."
Book II : Ayodhya Kanda - Book Of Ayodhya
Chapter 91
अन्याः स्रवन्तु मैरेयम् सुराम् अन्याः सुनिष्ठिताम् |
अपराः च उदकम् शीतम् इक्षु काण्ड रस उपमम् || २-९१-१५
Verse 15.
"Let some rivers flow with Maireya ( a kind of wine made from date palms etc) some others flow with highly refined spirituous liquor and some others flow with cool water with a taste of sugarcane."
सुराम् सुरापाः पिबत पायसम् च बुभुक्षिताः || २-९१-५२
मांसनि च सुमेध्यानि भक्ष्यन्ताम् यावद् इग्च्छथ || २-९१-५३
Verse 52; 53.
"O, wine-bibbers! Drink the wine, however much you desire! O troops stricken with hunger! Let milk thickened iwth rice and the meats which are very much fresh, be eaten (as you will)"
उत्साद्य स्नापयन्ति स्म नदी तीरेषु वल्गुषु |
अप्य् एकम् एकम् पुरुषम् प्रमदाः सत्प च अष्ट च || २-९१-५४
Verse 54.
Seven or eight young women bathed every single man on the beautiful river-banks, after massaging their body with oil.
सम्वहन्त्यः समापेतुर् नार्यो रुचिर लोचनाः |
परिमृज्य तथा न्यायम् पाययन्ति वर अन्गनाः || २-९१-५५
Verse 55.
Women with charming eyes came running and shampooed their limbs. Lovely women likewise wiped off the moisture on their body with towels and gave them beverages to drink, mutually sharing them among each other.
Book II : Ayodhya Kanda - Book Of Ayodhya
Chapter 96
तां तथा दर्शयित्वा तु मैथिलीं गिरिनिम्नगाम् |
निषसाद गिरिप्रस्थे सीतां मांसेन चन्दयन् || २-९६-१
Vere 1.
Having shown Mandakini River in that manner to Seetha, the daughter of Mithila, Rama set on the hill-side in order to gratify her appetite with a piece of flesh.
इदं मेध्यमिदं स्वादु निष्टप्तमिदमग्निना |
एवमास्ते स धर्मात्मा सीतया सह राघवः || २-९६-२
Verse 2.
Rama, whose mind was devoted to righteousness stayed there with Seetha, saying; "This meat is fresh, this is savoury and roasted in the fire."
Book II : Ayodhya Kanda - Book Of Ayodhya
Chapter 56
ऐणेयम् मांसम् आहृत्य शालाम् यक्ष्यामहे वयम् |
कर्त्व्यम् वास्तुशमनम् सौमित्रे चिरजीवभिः || २-५६-२२
Verse 22.
"Oh, Lakshmana! Bring the meat of an antelope. We shall perform a purifactory ceremony while entering the house. Which is to be done by those who wish to live long."
मृगम् हत्वाऽऽनय क्षिप्रम् लक्ष्मणेह शुभेक्षण
कर्तव्यः शास्त्रदृष्टो हि विधिर्दर्ममनुस्मर || २-५६-२३
Verse 23.
"Oh, large-eyed Lakshmana! Killing the antelope quickly, bring it here. The prescribed rite according to scriptural point of view indeed is to be performed. Keep in mind the sacred obligation."